W wykonaniu obowiązku z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), niniejszym, s.c., informujemy naszych Pacjentów że:
- Administratorem danych osobowych naszych Pacjentów jest Balticmed Przychodnia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie, ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin, biuro@balticmed.pl
- Celem przetwarzania danych Pacjentów jest świadczenie usług medycznych – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust.2 lit. h RODO oraz w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (j.t.: Dz. U. z 2024 r. poz. 799 ze zm.), ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (j.t.: Dz. U. z 2024 r. poz. 581), ustawą z 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (j.t.: Dz. U. z 2023 r. poz. 2465 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (j.t.: Dz.U. z 2024 r. poz. 798).
- Korzystanie przez Pacjentów ze świadczeń zdrowotnych Balticmed Przychodnia Sp. z o.o. jest dobrowolne. Jednakże podmiot zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku niepodanie danych może skutkować odmową rejestracji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Również ze względów rachunkowych czy podatkowych na Administratorze ciąży obowiązek prawny przetwarzania danych osobowych, a brak ich podania może skutkować brakiem możliwości wystawienia faktury, czy rachunku i rozliczenia usługi.
- Odbiorcami danych osobowych Pacjentów będą wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa do uzyskania danych osobowych i danych wrażliwych (o stanie zdrowia, rozpoznaniu lub leczeniu) (tj. Narodowy Fundusz Zdrowia, Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny, osoby wykonujące zawody medyczne) oraz laboratoria, pracownie diagnostyczne, podmioty lecznicze, przedsiębiorstwa transportu sanitarnego, z którymi administrator posiada podpisane umowy podwykonawstwa świadczonych usług medycznych oraz podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności usługi sprawowania opieki autorskiej oraz usługi wsparcia i serwisu dla oprogramowania teleinformatycznego.
- Dane udostępnione przez Pacjentów nie będą podlegały profilowaniu. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Pacjenta, Pacjentowi przysługuje prawo do żądania od Administratora dostępu do treści danych, uzyskania kopii jego danych osobowych, sprostowania danych osobowych, ograniczenia przetwarzania niektórych danych lub usunięcia niektórych danych (UWAGA: Pacjent nie może żądać usunięcia danych zawartych w jego dokumentacji medycznej, przez okres w jakim Administrator jest obowiązany do ich przechowywania na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa).
- Z powyższych praw względem Administratora, można skorzystać poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych – adres e-mail: iodo@balticmed.pl lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin.
- Pacjentowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe Pacjentów zawarte w dokumentacji medycznej będą przechowywane przez okres wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w dokumentacji Pacjenta, z wyjątkami przewidzianymi w ww. ustawie. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych są przetwarzane przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA ODBIORCY WIADOMOŚCI E-MAIL, KTÓRYCH NADAWCĄ JEST BALTICMED PRZYCHODNIA SP. Z O.O.
- Administratorem Państwa danych osobowych zawartych w niniejszej wiadomości jest Balticmed Przychodnia Sp. z o.o., ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin, art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
- Z Inspektorem Ochrony Danych kontaktować się można poprzez adres email: iodo@balticmed.pl lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu zapewnienia komunikacji z adresatem i jedynie w zakresie niezbędnym dla realizacji tego celu.
- W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadają Państwo następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO tj. do otrzymania przez osobę, której dane dotyczą od administratora danych osobowych jej dotyczących, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 4 pkt 1–4 należy
skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych. - Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w pkt 3 za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być jedynie organy lub podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, w tym jednostki nadrzędne, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności usługi sprawowania opieki autorskiej oraz usługi wsparcia i serwisu dla oprogramowania, dane osobowe nie będą przekazywane do osób trzecich z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa.
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB, KTÓRYCH ROZMOWY SĄ REJESTROWANE I ARCHIWIZOWANE PRZEZ PRZYCHODNIĘ:
- Administratorem danych osobowych rozmówcy jest Balticmed Przychodnia Sp. z o.o., ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin;
- Z Inspektorem Ochrony Danych kontaktować się można poprzez adres email: iodo@balticmed.pl lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin;
- W zakresie przetwarzania danych osobowych rozmówca posiada następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15 – 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych, na zasadach określonych w art. 20 RODO tj. do otrzymania przez osobę, której dane dotyczą od administratora danych osobowych jej dotyczących, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt 3 należy skontaktować się z administratorem lub Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych;
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- Odbiorcami danych osobowych mogą być jedynie organy lub podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów, w tym jednostki nadrzędne, a także podmioty, które na podstawie zawartych przez administratora umów, świadczą usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, w szczególności usługi sprawowania opieki autorskiej oraz usługi wsparcia i serwisu dla oprogramowania, dane osobowe nie będą przekazywane do osób trzecich z wyłączeniem sytuacji wynikających z przepisów prawa;
- Dane osobowe przetwarzane są w celu podniesienie bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi pacjentów, zabezpieczenie interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów oraz ochrony pracowników przychodni przed groźbami słownymi lub obroną przed zarzutami ze strony pacjentów;
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w pkt 7 za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe.
KLAUZULA INFORMACYJNA REKRUTACJA
- Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Balticmed Przychodnia Sp. z o.o., z siedzibą w Szczecinie ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin, biuro@balticmed.pl jako pracodawca.
- Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: iodo@balticmed.pl lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin
- Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Balticmed Przychodnia Sp. z o.o. będzie przetwarzała Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu pracy oraz §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
- Dane mogą być udostępniane: dostawcom systemów i usług IT (ATS, hostingu, chmury, poczty), firmom rekrutacyjnym, doradcom prawnym i audytorom, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a w razie pozytywnego zakończenia procesu – także innym podmiotom współpracującym przy obsłudze umowy B2B (np. biurom rachunkowym). Wszystkie te podmioty przetwarzają dane wyłącznie na podstawie upoważnienia lub umowy powierzenia danych.
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
- Jeżeli w ramach narzędzi chmurowych dojdzie do przekazania danych poza EOG, zapewnimy odpowiednie zabezpieczenia wymagane przez RODO, w szczególności oparcie transferu na standardowych klauzulach umownych Komisji Europejskiej oraz – w razie potrzeby – dodatkowych środkach ochrony. Kopię zastosowanych zabezpieczeń możesz uzyskać, kontaktując się z nami.
- Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
- Nie podejmujemy wobec Państwa decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w oparciu o profilowanie.
KLAUZULA INFORMACYJNA REKRUTACJA B2B
- Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Balticmed Przychodnia Sp. z o.o., z siedzibą w Szczecinie ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin, biuro@balticmed.pl jako pracodawca.
- Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: iodo@balticmed.pl lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty na adres: ul. Maciejkowa 64/2, 71-784 Szczecin
- Państwa dane przetwarzamy w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
– Przeprowadzenie bieżącej rekrutacji i podjęcie działań zmierzających do zawarcia umowy B2B– art. 6 ust. 1 lit. b RODO
– Weryfikacja uprawnień i kwalifikacji wymaganych przepisami prawa dla personelu medycznego/okołomedycznego(art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
– Uzasadnione interesy Administratora– art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w szczególności: dobór i selekcja właściwych kontrahentów, ocena kompetencji, komunikacja rekrutacyjna, zapobieganie nadużyciom, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.
- Balticmed Przychodnia Sp. z o.o. będzie przetwarzała Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Przetwarzamy dane przekazane przez Państwa w dokumentach rekrutacyjnych lub w trakcie rozmów, w szczególności: dane identyfikacyjne i kontaktowe, informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu, przebiegu edukacji/szkoleń, uprawnieniach zawodowych, referencje, oczekiwane warunki współpracy, a także inne dane przekazane dobrowolnie przez Państwa.
- Dane mogą być udostępniane: dostawcom systemów i usług IT (ATS, hostingu, chmury, poczty), firmom rekrutacyjnym, doradcom prawnym, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a w razie pozytywnego zakończenia procesu – także innym podmiotom współpracującym przy obsłudze umowy B2B (np. biurom rachunkowym). Wszystkie te podmioty przetwarzają dane wyłącznie na podstawie upoważnienia lub umowy powierzenia danych.
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
- Jeżeli w ramach narzędzi chmurowych dojdzie do przekazania danych poza EOG, zapewnimy odpowiednie zabezpieczenia wymagane przez RODO, w szczególności oparcie transferu na standardowych klauzulach umownych Komisji Europejskiej oraz – w razie potrzeby – dodatkowych środkach ochrony. Kopię zastosowanych zabezpieczeń możesz uzyskać, kontaktując się z nami.
- Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO
- Podanie przez Państwa danych osobowych: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
- Nie podejmujemy wobec Państwa decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w oparciu o profilowanie.